Jako nieliczni w Polsce dysponujemy zaawansowanym zapleczem technologicznym do konfekcjonowania taśm termotransferowych i materiałów tekstylnych, pozwalającym sprostać najbardziej wymagającym oczekiwaniom.
Szerokie portfolio produktów – od specjalistycznych taśm, etykiet i tekstyliów po drukarki, aplikatory i nawijaki – pozwala nam oferować precyzyjnie dopasowane rozwiązania dla każdej aplikacji i branży.
Nie oferujemy szablonowych rozwiązań. Specjalizujemy się w zapewnianiu indywidualnych konfiguracji, precyzyjnie dopasowując materiały i sprzęt do Twoich konkretnych wymagań oraz aplikacji.
Zapewniamy pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Od profesjonalnego doradztwa w wyborze rozwiązań, przez pomoc we wdrożeniu, aż po sprawny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w siedzibie firmy.
Druk termotransferowy to technika, w której barwnik (pigment) ze specjalnej taśmy (nośnika) jest przenoszony na etykietę lub opakowanie pod wpływem ciepła. Kluczowym elementem tego procesu jest głowica drukująca. Podczas drukowania, głowica rozgrzewa wybrane punkty na przesuwającej się taśmie. To sprawia, że pigment mięknie, odkleja się od nośnika i trwale przywiera do docelowej powierzchni. Dzięki temu, że pigment jest substancją stałą, podobną do wosku lub tworzywa sztucznego, nadruki są wyjątkowo trwałe oraz odporne na uszkodzenia mechaniczne i działanie chemikaliów (w zależności od użytych materiałów).
W porównaniu do wielu innych popularnych metod, główną siłą druku termotransferowego jest możliwość tworzenia nadruków z danymi zmiennymi (np. różne kody kreskowe, numery seryjne) przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości i trwałości. Co ważne, technika ta nie wymaga każdorazowej wymiany matryc czy polimerów (z wyjątkiem metody hot stamping, stosowanej przy większych nakładach) – wystarczy zmodyfikować projekt w oprogramowaniu drukarki. Podobną elastyczność oferuje druk termiczny (bezpośredni), jednak jego rezultaty są znacznie mniej trwałe i odporne.
W odróżnieniu od druku atramentowego, druk termotransferowy eliminuje problem zasychania tuszu na dyszach i brudzenia etykiet, a sam proces jest prostszy i bardziej wydajny. Dodatkowo, w porównaniu z tradycyjnymi metodami poligraficznymi, jedynym kosztem bieżącym są materiały eksploatacyjne. Pozwala to na opłacalne drukowanie nawet pojedynczych egzemplarzy, przy kosztach jednostkowych zbliżonych do druku wysokonakładowego.
Dobór idealnych materiałów rozpoczynamy od precyzyjnego określenia ich przyszłego zastosowania oraz warunków, w jakich będą funkcjonować. Niezwykle istotne jest również poznanie specyfikacji Twojego urządzenia drukującego (marka, model), ponieważ to ono determinuje rodzaj i gamę kompatybilnych materiałów.
Kluczowe czynniki, które warto wziąć pod uwagę, to:
W kolejnym etapie możemy zastanowić się nad optymalizacją – być może uda się ujednolicić materiały dla różnych zastosowań lub wybrać te o lepszych parametrach, aby zapewnić sobie "margines bezpieczeństwa" na wypadek nieprzewidzianych problemów i usprawnić proces produkcyjny.
Oczywiście! Zachęcamy do zamówienia próbek, abyś mógł osobiście przetestować nasze materiały. Przed złożeniem zapytania o próbki, warto zapoznać się z punktem 3 niniejszego FAQ, aby jak najlepiej określić swoje potrzeby. Próbki są zazwyczaj dostępne w standardowych rozmiarach. Często istnieje również możliwość zakupu pojedynczych sztuk lub rolek materiałów w celu przeprowadzenia dokładniejszych testów.
Czas realizacji zależy od specyfiki zamówienia i rodzaju wybranych materiałów. Dla standardowych produktów wynosi on zazwyczaj do 7 dni roboczych, przy czym popularne rozmiary i typy materiałów często wysyłamy w ciągu do 2 dni roboczych. W przypadku rozwiązań specjalistycznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy. Oferujemy także opcję utrzymywania dla Ciebie stanów magazynowych, co pozwala skrócić czas realizacji nawet do następnego dnia roboczego.
Koszt materiałów jest ściśle powiązany z ich rodzajem i właściwościami. Różnica w cenie między podstawowymi a bardziej zaawansowanymi (z wyłączeniem tych wysoce specjalistycznych) materiałami może być nawet pięciokrotna. Niemniej jednak, w przeliczeniu na pojedynczą zadrukowaną etykietę, koszty te są bardzo przystępne i często wynoszą zaledwie kilka groszy za sztukę. Aby uzyskać szczegółową wycenę, zapraszamy do skorzystania z naszego kalkulatora online lub bezpośredniego kontaktu.